Інклюзивна освіта
в Шандрівській гімназії

Порядок організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти

«У МЕНЕ НЕМАЄ НІГ, АЛЕ Є ПОЧУТТЯ. Я НЕ МОЖУ БАЧИТИ, АЛЕ Я ПОСТІЙНО ДУМАЮ. ХОЧА Я НЕ ЧУЮ,

Я ХОЧУ СПІЛКУВАТИСЯ. ЧОМУ ЛЮДИ ВВАЖАЮТЬ МЕНЕ НЕПОТРІБНОЮ, БЕЗМОВНОЮ, БЕЗДУМНОЮ? ЯК І ІНШІ,

Я СПРОМОЖНА ДУМАТИ ПРО НАШ СВІТ.»

КОРАЛІ СЕВЕРС, 14 РОКІВ

Що таке інклюзивна освіта?

Інклюзивна освіта дає можливість усім учняму повному обсязі брати участь у житті колективу дитячого садка, школи, дошкільному та шкільному житті.

Інклюзивне навчання — це система освітніх послуг, що базується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права навчатися за місцем проживання, яка передбачає навчання в умовах загальноосвітнього закладу.

Інклюзивна освіта — це процес, у якому школа намагається відповідати на потреби всіх учнів, вносить необхідні зміни до навчальної програми та ресурсів, щоб забезпечити рівні можливості.

ПЕРЕВАГИ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ:

  • Діти навчаються разом у звичайній школі.
  • Поліпшується моторний, мовний, соціальний, емоційний розвиток дитини.
  • Діти отримують можливість жити разом з батьками.
  • Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.
  • Навчання проводиться з орієнтацією на здібності та інтереси дітей.
  • У дітей є можливість для налагодження дружніх стосунків з ровесниками.
  • Діти з особливими потребами отримують ефективну освіту, щоб жити повноцінним життям.

Переваги для дітей без особливих потреб:

  • вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей;
  • вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них;
  • вчаться співробітництву;
  • вчаться поводитися нестандартним чином, бути винахідливими, а також співчувати іншим.

Переваги для родин:

  • Батьки отримують інформацію про типовий і атиповий розвиток дітей.
  • Родини одержують підтримку з боку інших батьків.
  • Батьки беруть активну участь у визначенні навчальних цілей і завдань для дітей.
  • Всі батьки стають частиною шкільної спільноти.

Переваги для вчителів та інших фахівців:

  • Вчителі інклюзивних класів краще розуміють індивідуальні особливості учнів.
  • Вчителі оволодівають різноманітними педагогічними методиками, що допомагає їм ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням їхньої індивідуальності.
  • Спеціалісти (медики, педагоги спеціального профілю, інші фахівці) навчаються працювати в команді.

Інклюзія в нашій гімназії означає розкриття кожного учня

Інклюзія враховує потреби дітей, створюються спеціальні умови, підтримка необхідні учням і вчителям для досягнення успіху.

Контингент дітей з особливими потребами мікрорайону гімназії станом на 01.09.2022 р. навчається 1 учениця в 2-му класі.


Оцінювання учнів з особливими освітніми потребами

В оцінюванні навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами (ООП) насамперед звертається увагу на три ключові аспекти:

1. Оцінювання учнів з ООП не залежить від того, чи працює з учителем асистент, адже за навчання всіх учнів і оцінювання їхніх навчальних досягнень відповідає вчитель
2. Якщо учні з ООП увесь час працюють з класом на початковому рівні, то це свідчить про недоліки в організації інклюзивного навчання, а саме:
- навчальна програма не відповідає нозології і, відповідно, освітнім потребам учня з ООП
- індивідуальна програма розвитку складена неточно
- на уроці не реалізована корекційна складова, індивідуальний підхід до учня не застосовують
3. На корекційно-розвиткових заняттях оцінки не ставлять.
Усвідомлення цих аспектів є основоположними для коректної організації інклюзивного навчання.